Feb
24
2008
Κομμουνιστής ο νέος πρόεδρος της Κύπρου
δημοσιευμένο από τον : karpidis στην κατηγορία politiki, politikoblog.gr, Διεθνή, εκλογές, πολιτικήΑντιγράφοντας από την Καθημερινή ο νέος πρόεδρος της Κύπρου δήλωσε τα εξής
«Τούτη την ώρα μια είναι η ιδεολογία μας. Η Κύπρος και η σωτηρία της και μια πιο δίκαιη κοινωνία»
Τα ποσοστά που έλαβαν ήταν
Δημήτρης Χριστόφιας 240.622, ποσοστό 53,36%
Iωάννης Κασουλίδης 210.320, ποσοστό 46,64%
Οι αρχηγοί των κομμάτων πέρα του ΛΑ.Ο.Σ όλοι συνεχάρησαν το Νέο πρόεδρο, άλλοι με μια επιφύλαξή για το νέο δύσκολο έργο και άλλοι με αισιοδοξία για την αριστερά. Από την πλευρά ενώ ξέρω πως το έργο που αναλαμβάνει ο Δημήτρης Χριστόφιας ελπίζω πως δεν θα απογοητεύσει τον κόσμο που πιστεύει στην αριστερά και στην επίλυση του Κυπριακού.
No related posts.

Feed
Είμαι περίεργος να δω πόσο γνήσιος κομμουνιστής είναι, ώστε να παλέψει για την έξοδο της Κύπρου από την ΕΕ.
Να υποθέσω ότι θα περιμένουμε εθνικοποιήσεις, ή…….
Αντε ρε, αυτά που λέτε είναι ημίμετρα. Εγώ νομίζω θα κλέψουν τα σπίτια και τις περιουσίες τω ανθρώπων και θα αρχίσουν να τους πηδάνε τις γυναίκες…
ΤΟ ΑΚΕΛ ΗΤΑΝ ΥΠΕΡ ΤΗΣ Ε.Ε. ΑΝΗΜΕΡΩΤΕ ΕΒΡΑΙΟΦΑΓΕ. ΤΟ ΤΑΛΜΟΥΔ ΤΟ ΞΕΡΕΙΣ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΕΙ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΣΟΥ ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΡΕΙΣ? Φιλελευθεροι νεοελληνικης κοπης με αντικομμουνισμο του ’50. Καταστασεις της πλακας δηλαδη
Δεν ξέρω γιατί αλλα παντα θεωρούσα το ΑΚΕΛ πολύ πιό σοβαρό Αριστερο κόμμα απο οτιδήποτε έχουμε στην Ελλάδα.Ισως γι’αυτό και τα ποσοστά του ήταν παντα μεγαλύτερα απο οτι εχει φανταστει η Ελληνική ‘Αριστερα΄. Συγχαρτήρια λοιπόν για την εκλογή του και ελπίζω όντως να μπορεσει να προχωρήσει και να λύσει το Κυπριακό.
υγ βρε παιδια, το δρεπανι που πηγε; (για το συμβολο του ΑΚΕΛ μιλαω)
Συγχαρητηρια στον νεο προεδρο και καλη αρχη. Αυτο που μου αρεσει στην Κυπρο ειναι οτι ο λαος ειναι πολυ πολιτικοποιημενος.
Μου θυμιζει την Ελλαδα της μεταπολιτευσης.
Mike,
1) όταν απευθύνεσαι σε μένα θα μιλάς όπως μιλάω εγώ σε σένα. Αν ψάχνεις αφορμή για ύβρεις και ειρωνίες μάλλον σκάβεις το λάκκο σου.
2) της πλάκας είναι αυτά που γράφεις και η γλώσσα που χρησιμοποιείς (ανενημέρωτε θα ήθελες να πεις, όχι ανημέρωτε που είναι άλλο πράγμα, ελπίζω να γνωρίζεις τη διαφορά. Αν πάλι είσαι οπαδός της διαλέκτου”Ιούνης, Ιούλης, οχτροί” κλπ, το παίρνω πίσω, έχεις το ακαταλόγιστο).
3) η γνήσια κομμουνιστική τακτική της θέσης ταμπελών (“φιλελεύθερε”, “εβραιοφάγε”) εν απουσία επιχειρημάτων σε καθιστά κύμβαλον αλαλάζον, πρόσεξέ το.
4) για το ΑΚΕΛ γνωρίζω πολύ καλά ότι ήταν υπέρ της ΕΕ, το έχω γράψει ήδη από το Σεπτέμβριο σε κάποιο ποστ μου. Είχε μία δόση ειρωνίας η θέση μου, γνωρίζοντας ότι το ΑΚΕΛ ήταν υπέρ της ένταξης της Κύπρου στην ΕΕ, όταν η Παπαρήγα ήταν αντίθετη. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο χρησιμοποίησα το επίθετο “γνήσιος”, για να προκαλέσω συζήτηση αναφορικά με το ποια είναι η γνήσια κομμουνιστική προσέγγιση του θέματος.
Με τις υγείες σου.
@Φιλελευθερος Συγνώμη κίολας… αλλά δεν είναι έλλειψη σοβαρότητας να μετράς την σοβαρότητα ενός κόματος… στο κατα πόσο ταιριάζει με τις απόψεις σου? Λίγο περισσότερος σεβασμός στην αντίθετη άποψη δεν βλάπτει….(σόρρυ αν κάνω λάθος αλλά εγώ αυτό καταλαβαίνω σαν υπονούμενο έστω)
@Λεο Δεν έχει καθόλου άδικο με τους χαρακτηρισμούς… (αν και πρέπει να παραδεχτώ ότι είναι λίγο υπερβολικοί αν θέλουμε να κάνουμε σοβαρή συζήτηση…)
Σε πλήθος παλιότερων ποστ σου έχεις εκφέρει το λιγότερο ρατσιστικές απόψεις(η μάλλον αυτό υπονοείς…) ιδιαίτερα ως προς τους εβραίους… όπως έχεις επιδείξει και ύποπτη ανοχή…. στην νομιμοποίηση δικτατοριών… (σε ποστ που ανεφερες για τους νόμους της χούντας) για να μην πω για τις αναφορές σου από φασιστικές εφημερίδες…. οπότε μην εκπλήσεσε όταν σου απαντάει κάποιος έτσι….
Και στην τελική αν σε έθιξε να απαντήσεις επι του θέματος… και όχι περι ανέμων και υδάτων……
χαμόγελο,
λυπάμαι αλλά αδυνατείς να αντιληφθείς κάποια πράγματα. Για πες μου λοιπόν ΕΝΑ σημείο από το “πλήθος των ρατσιστικών μου αναφορών στους Εβραίους από παλαιότερα ποστ”?
Οι νόμοι της χούντας παρήγαγαν δίκαιο είτε το θέλεις είτε όχι. Το θέμα είναι νομικό και δεν μπορώ να μπω στη διαδικασία να σου το εξηγήσω αλλά συνοψίζεται στη ρήση: “επανάσταση επικρατήσασα παράγει δίκαιο”. Αυτό αναγνωρίστηκε από όλους τους νομομαθείς κατά τη μεταπολίτευση, αριστερούς και δεξιούς. Συγγνώμη που δεν έλαβαν υπόψη τις αντιρρήσεις σου.
Επί του θέματος απάντησα και μάλιστα σαφώς και ευκρινώς. Ελπίζω τούτο τουλάχιστον να το αντιλήφθηκες.
χαμόγελο@Φιλελευθερος Συγνώμη κίολας… αλλά δεν είναι έλλειψη σοβαρότητας να μετράς την σοβαρότητα ενός κόματος… στο κατα πόσο ταιριάζει με τις απόψεις σου? Λίγο περισσότερος σεβασμός στην αντίθετη άποψη δεν βλάπτει….(σόρρυ αν κάνω λάθος αλλά εγώ αυτό καταλαβαίνω σαν υπονούμενο έστω)
Η προσωπική κρίση πανω σε κατι πολλές φορές εχει να κάνει με το πόσο συμφωνείς ή με το πόσο σεβαστός αυτός που έχει την διαφορετική αποψη ειναι στα ματια σου. Πόση σκεψη υπαρχει πίσω απο τις ενεργειές του, συνεπεια, εξωστρεφεια, πόσο σοβαρός και μετρημένος ειναι ο λόγος μου.
Ειναι προσωπική μου αποψη χαμόγελο, συγγνωμη που δεν σου αρέσει οτι δεν θεωρώ την Ελληνική ‘Αριστερα’ σοβαρή αλλα ετσι το βλέπω.
Δηλαδή για να έχουμε καλό ρώτημα, εσυ εχεις σεβασμό στην αντιθετη αποψη της Χρυσής Αυγής και του ΛΑΟΣ και τις θεωρείς σοβαρές απόψεις
@Leo
“επανάσταση επικρατήσασα παράγει δίκαιο” μόνο κατα την διάρκεια της επαναστασης και κατα πόσο γίνεται δεκτή απο τον λαό. Ολοι οι νόμοι της Χούντας παρεμειναν σε ισχύ;
φιλελεύθερε,
το “επανάσταση επικρατήσασα παράγει δίκαιο” δεν ισχύει μόνο για τον κατά τη διάρκεια της επανάστασης χρόνο. Η παραγωγή δικαίου από τη χούντα αναγνωρίστηκε ως de facto και μάλιστα από μία μεταπολίτευση που έστειλε ισόβια τους πρωτεργάτες της. Η φιλοσοφία πίσω απ’ αυτό είναι να μη διασαλεύεται η έννομη τάξη της χώρας από κυβερνήσεις που πραγματικά κυβέρνησαν, άσχετα του πώς ανέβηκαν στην εξουσία. Η παραπομπή Κουτσόγιωργα έγινε με βάση το νόμο περί ευθύνης υπουργών, που ήταν νόμος της χούντας (802/1971) και δεν αμφισβητήθηκε ποτέ η νομιμότητα της διαδικασίας, η οποία είχε ως αφετηρία νόμο της χούντας. Μάλιστα ο νόμος αυτός αναθεωρήθηκε πολύ πρόσφατα, το 2005 ή 2006 αν θυμάμαι καλά και ίσχυε κανονικά μέχρι τότε.
Δεν ξέρω αν διατηρήθηκαν όλοι οι νόμοι της χούντας αλλά ξέρω ότι δεν καταργήθηκε κάποιος για μόνο το λόγο ότι παρήχθη επί χούντας.
Διόρθωση: το 1997 άλλαξε ο νόμος περί ευθύνης υπουργών. Έως τότε ίσχυε ο νόμος της χούντας.
@Leo είχα μέσα σε παρένθεση ενα υπονοείς…. Δεν θα κάτσω να ψάχνω τα ποστ για να σου απαντήσω αλλά αυτή την εντύπωση μου δίνεις(ως προς τους εβραίους μιλάω) και δεν είμαι ο μόνος…απότι φαίνετε….
Τώρα τα υπόλοιπα για χούντα.. δεν θα κάτσω να τα σχολιάσω… κατα την άποψη μου εκτίθεσε μόνο και μόνο που το λες….
xamogelo,
το τι γράφω αναφορικά με τη νομοπαραγωγική διαδικασία επί χούντας δεν μπορείς να το σχολιάσεις όχι επειδή τάχα απαξιοίς αλλά επειδή απλά δεν είσαι σε θέση να το κάνεις, καθότι δε γνωρίζεις το αντικείμενο. Και αντί να το ψάξεις και να ενημερωθείς, προτιμάς να γυρίζεις την πλάτη στην ανατολή της πληροφορίας και να βυθίζεσαι στο δύση της άγνοιας και της αμάθειας. Δικαίωμά σου βέβαια αλλά ενδεικτικό των αιτιών από τις οποίες πάσχει η σημερινή ελληνική αριστερά.
το κόβω εδώ γιατί είναι εκτός θέματος και γιατί αποκομίζω την εντύπωση ότι μιλάω με iq 50
απλά πράγματα…. για εμένα μια χούντα δεν έχει καμιά νομιμοποίηση από την κοινωνία για να νομοθετεί….. και πιστεύω ότι οποιοσδήποτε δημοκρατικός άνθρωπος…. θα το δεχόταν αυτό…. τώρα αυτά περι iq 50…. είναι τραγικά για να ασχοληθώ…
χαμόγελο αμφιβάλω αν πάρουμε υπόψη προηγούμενα σχόλια αμφιβάλω αν εσυ αναγνωρίζεις οποιαδήποτε νόμιμοτητα. οποίος και να βρίσκεται στην εξουσία εσυ θα βρίσκεσαι πάντα από την απέναντι όχθη να ασκείς την αιώνια χωρίς αποτέλεσμα κριτική σου
Καλά κρασιά, πάλι ξέφυγε το θέμα. Τελοσπάντων. Το ΑΚΕΛ είναι η μετεξέλιξη του ΚΚΚ, δεν είναι ακριβώς κομμουνιστικό κόμμα, είναι ένα αριστερό κόμμα το οποίο έχει κι αυτό διάφορες τάσεις στο εσωτερικό του. Και απ’ όσο είμαι σε θέση να γνωρίζω ούτε ο ίδιος ο Χριστόφιας δηλώνει κομμουνιστής. Το πλεονέκτημα του ΑΚΕΛ είναι οτι γενικά διατηρεί καλές επαφές με τους τουρκοκύπριους και δεν αναπαράγει διχαστικές απόψεις.
Φυσικά και το ΑΚΕΛ δε θα βγάλει την Κύπρο από την Ε.Ε., θεωρεί οτι η ένταξη της Κύπρου στην Ε.Ε. θα βοηθήσει στην επίλυση του προβλήματος. Εγώ απλά ελπίζω οτι η εκλογή Χριστόφια θα μπορέσει να ρίξει κάποιες γέφυρες επικοινωνίας ανάμεσα σε Ελληνοκύπριους και Τουρκοκύπριους και θα συμβάλλει στη μείωση των εθνικιστικών φωνών, που σε τέτοιες περιπτώσεις δε βοηθούν.
Καλά βρε παιδιά δεν είναι και κομμουνιστής ο Χριστόφιας απλά το ΑΚΕΛ θέλει να θεωρήται κομμουνιστικό κόμμα και έχει αναπτύξει δεσμούς φιλίας με το ΚΚΕ. Μη περιμένεται και πολλά απο ένα κόμμα της ΕΕ και αντιτουρκικών εθνικιστικών συνθημάτων.
deleted Ολόκληρα άρθρα δεν επιτρέπονται. Αν θες μπορείς να αφήσεις ένα link και το μέρος του άρθρου που θες να σχολιάσεις. Δεν έχει κανένα νόημα στο χώρο των σχολίων η αντιγραφή ενός άρθρου.
LEO, οταν καταλαβεις τη διαφορα αναμεσα στο προιον της τεχνης και την προσωπικη ζωη του ατομου, τοτε θα καταλαβεις τη δυσκολια συννενοησης που εχουμε.Ως εδω γιατι ορεξη για κοκορομαχιες δεν εχω
Αγνωστε Χ μπορώ να σε ρωτήσω τί πιστεύεις οτι θα μπορούσε να διδαχθεί το ΚΚΕ από το ΑΚΕΛ;
To ΑΚΕΛ πάντως ως προς την Ε.Ε., όσο ξέρω τουλάχιστον, δεν κάνει και πολύ διαφορετική ανάλυση από το ΚΚΕ. Αυτό που έχει πεί, και εκεί διαφωνούμε, είναι πως η ένταξη σε αυτή θα βοηθήσει ώστε να λυθεί το Κυπριακό, γι αυτό και συμφώνησε στο να γίνει.
Δυστυχώς μετά την παγκόσμια κρίση και υποχώρηση του κομμουνιστικού κινήματος το 1989-1991 το ΑΚΕΛ προχώρησε στην τακτική της ενσωμάτωσης στο εσωτερικό του της κρίσης. Δεν διαχώρησε την θέση του από τις αναθεωρητικές και οπορτουνιστικές απόψεις που είχαν αναπτυχθεί στο εσωτερικό του . Απόψεις που χρονολογούνται όχι μόνο από την περίοδο 89-91 αλλά και από την μακρά περίοδο συμμετοχής του σε κυβερνήσεις. Διαδικασία που γέννησε στις τάξεις του ΑΚΕΛ ανθρώπους με ισυρούς δεσμούς με το κράτος που παραμένει αστικό στον χαρακτήρα του.
Ισως βέβαια αυτός να είναι και ένας βασικός λόγος για την μη έκφραση πολιτικά (με την μορφή διάσπασης ή ιδεολογικής αποσαφήνισης) των διαφορετικών δεξιόστροφων (δεξιός οπορτουνισμός) τάσεων. Η συμμετοχή τους δηλαδή σε κόμμα με κυβερνητική προοπτική. Τέτοιο χαρακτήρα είχε πάντα και στην Ελλάδα το ΠΑΣΟΚ αλλά και η ΝΔ σε μικρότερο βαθμό.
Μετά από αυτά νομίζω ότι είναι ζητούμενο πιά τάση θα επικρατήσει και πως θα εκφραστεί η σύνθεση στο εσωτερικό του ΑΚΕΛ.
Κυρίως σε ζητήματα οικονομίας , κοινωνικής πολιτικής και χαρακτήρα του κράτους. Στο θέμα του Κυπριακού νομίζω ότι σε γενικές γραμμές οι αποκλίσεις στο εσωτερικό του ΑΚΕΛ είναι μικρές.
@Fileleftheros: Αν θες πες μου τη δική σου γνώμη γι αυτό που με ρώτησες και θα σου πω αν συμφωνώ ή όχι. Γιατί για να με ρωτάς, λογικά κάτι θα έχεις στο μυαλό σου.
Αγαπητοί συν-επισκέπτες του blog,
Σίγουρα η πανηγυρική εκλογή του Δημήτρη Χριστόφια (του Γενικού Γραμματέα του ΑΚΕΛ) στην Προεδρία της Κυπριακής Δημοκρατίας, όσο ριζοσπαστική πράξη και αν είναι δεν αποτελεί ούτε σοσιαλιστική επανάσταση αλλά ούτε και τροχιοδρομεί το σοσιαλιστικό μετασχηματισμό της κυπριακής κοινωνίας. Εξ άλλου ο ίδιος ο Δημ. Χριστόφιας δήλωσε ξεκάθαρα ότι δεν πρόκειται να προχωρήσει σε κάτι τέτοιο (στο παρόν στάδιο) και ούτε και υπάρχουν αναφορές για σοσιαλισμό στο προεκλογικό του πρόγραμμα.
Πολύ σημαντικά ζητήματα για την Κύπρο αυτή τη στιγμή και τα οποία πρέπει να προχωρήσουν άμεσα είναι η επανέναρξη συνομιλιών για τη λύση του κυπριακού και η επανένωση του νησιού (απαραίτητη προϋπόθεση η συνεννόηση με τους τουρκοκύπριους), η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και η σοσιαλδημοκρατική (αφού έχουμε και αριστερό Πρόεδρο) αναδιανομή του παραγόμενου πλούτου μέσα από κοινωνικά ευαίσθητες δημοσιονομικές πολιτικές (δηλ. μέσα από τη διαχείριση του υπάρχοντος συστήματος).
Αλλά ούτε και σ΄ αυτή την περίπτωση τα πράγματα είναι εύκολα. Όμως η δύναμη που βγαίνει μέσα από τον απλό τον κόσμο (τον Άνθρωπο της Βιοπάλης και του Μόχθου) που προψές (την Κυριακή το βράδυ) αλλά και ψες πανηγύρισε με την καρδιά και την ψυχή του, με χαρά και ενθουσιασμό (αλλά και με δάκρυα στα μάτια) τη σπουδαία αυτή επιτυχία αυτή της Κυπριακής Αριστεράς, μας επιτρέπει να κοιτάζουμε το μέλλον θετικά και με αισιοδοξία.
Επίσης όσο ρομαντικό και ουτοπικό κι αν ακούγεται η μικρή Κύπρος μπορεί να προβάλει μια άλλη, διεκδικητική φωνή μέσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση του μεγάλου κεφαλαίου!
Anef_Plaisiwn
Τρίτη 26/2/2008 – 4:57 μ.μ.
Αγαπητοί φίλοι,
Πέραν της πιο πάνω γενικής μου τοποθέτησης θα ήθελα αν ασχοληθώ όντας κάτοικος της μακαρίας νήσου Κύπρου με κάποια επιμέρους ζητήματα που προέκυψαν μέσα από τη συζήτηση:
1. @ Nikos,
Γράφεις: “ Να υποθέσω ότι θα περιμένουμε εθνικοποιήσεις…” – Πολύ πιθανό το σχόλιο αυτό να ειπώθηκε για πλάκα … Τούτο όμως μου δίνει την ευκαιρία να πω ότι, πρώτον η χρήση στερεότυπων και φράσεων κλισέ είναι αδόκιμη όταν δεν ξέρουμε τα εθνικά (οικονομικά και πολιτικά) χαρακτηριστικά ενός τόπου και δεύτερο “εθνικοποιήσεις” έχουμε εκεί που υπάρχουν μεγάλα ξένα (ή πολυεθνικά ή εξαρτώμενα τοπικά) συμφέροντα.
2. @ FILELEYTHEROS_154,
Από της ίδρυσης του το ΑΚΕΛ (τον Απρίλη του 1941), ως νόμιμη πολιτική έκφραση του παράνομου τότε (από τους άγγλους αποικιοκράτες) Κομμουνιστικού Κόμματος Κύπρου, Κ.Κ.Κ., που ιδρύθηκε το 1926) έχει σαν έμβλημα του μόνο το σφυρί! (Πολύ πιθανό για να μην ταυτιστεί μαζί το Κ.Κ.Κ., αλλά και με τον κομμουνισμό γενικότερα και να κηρυχτεί κι αυτό παράνομο.
Όσο για το ερώτημα σου για το τι “…θα μπορούσε να διδαχθεί το ΚΚΕ από το ΑΚΕΛ”, έχω την άποψη πως δεν μπορούμε να μεταφέρουμε και να εφαρμόζουμε μηχανικά πρακτικές από μια χώρα σ’ άλλη.
3. @ Vagr7,
Η θέση σου ότι “… Μη περιμένεται και πολλά απο ένα κόμμα της ΕΕ και αντιτουρκικών εθνικιστικών συνθημάτων”, είναι ατυχής ή προφανώς αφορά άλλους πολιτικούς χώρους και όχι το ΑΚΕΛ. Κάπου κάνεις λάθος. Που είδες εσύ αυτά τα “αντιτουρκικά εθνικιστικά συνθήματα” για να διαφωτίσεις κι εμένα;
Αντίθετα εγώ θα τονίσω ότι το ΑΚΕΛ σε όλη του την ιστορία απέρριψε, με μεγάλο κόστος, την εθνικιστική ρητορεία. Υπερασπίστηκε την τολμηρή ιδέα πως στην Κύπρο, εκτός από τις δύο εθνικές ταυτότητες, την ελληνική και την τουρκική, υπάρχει και μια τρίτη, που τις συνυφαίνει, η κυπριακή. Υπερασπίστηκε, στην πράξη και με γενναιότητα, τους Τουρκοκυπρίους απέναντι στα όπλα του Γρίβα. Εργάστηκε για τα κοινά, ενιαία συνδικάτα των Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων εργαζομένων. Αντιστάθηκε στους «εθνικόφρονες» πραξικοπηματίες. Και διατήρησε την επικοινωνία με την άλλη πλευρά, με τις προοδευτικές δυνάμεις της τουρκοκυπριακής κοινότητας, ακόμη και στα σκληρά χρόνια που ακολούθησαν την εισβολή.
4. @ A8lios,
Πολύ σωστά λες ότι από ιδεολογικής άποψης “Το ΑΚΕΛ … ως προς την Ε.Ε. … δεν κάνει και πολύ διαφορετική ανάλυση από το ΚΚΕ …”. Εκεί που υπάρχει διαφορά είναι στη ετοιμότητα να αποχωρήσει από την Ευρωπαϊκή Ένωση, όμως διερωτούμαι αν αυτή η διάθεση υπάρχει και στο ΚΚΕ πια.
5. @ Chrisvet
Το ΑΚΕΛ όντως πέρασε μια ιδεολογική και πολιτική κρίση το 1989 που είχε σαν αποτέλεσμα την αποχώρηση/διαγραφή ανωτάτων στελεχών του Κόμματος που χαρακτηρίζονταν από “…αναθεωρητικές και οπορτουνιστικές απόψεις …”, όπως τις αποκαλείς (Εγώ δεν συνηθίζω να χρησιμοποιώ χαρακτηρισμούς). Άρα με τη διαγραφή των εν λόγω στελεχών μπορούμε να πούμε ότι επικράτησε (και επικρατεί ακόμα) μια ιδεολογική καθαρότητα στο Κόμμα η οποία όμως συνεχώς εμβολίζεται από τις συμμαχίες με αστικά (κεντροδεξιά) κόμματα ή/και από τον αναπτυσσόμενο μικροαστισμό της κυπριακής κοινωνίας.
6. @ Άγνωστος Χ,
Στο καταστατικό του ΑΚΕΛ δηλώνεται ότι το Κόμμα έχει ως ιδεολογία του το Μαρξισμό-Λενινισμό. Στη πράξη όμως το Κόμμα λειτουργεί σαν ένα σοσιαλδημοκρατικό κόμμα με έντονα όμως αριστερά χαρακτηριστικά. (Η σοσιαλδημοκρατική χροιά του κόμματος είναι αποτέλεσμα αυτού που αναφέρει και ο Chrisvet δηλ. “… από την μακρά περίοδο συμμετοχής του [ΑΚΕΛ] σε [αστικές] κυβερνήσεις…”, αλλά και λόγω αλλαγής (βελτίωσης) της κοινωνικοοικονομικής κατάστασης των μελών και οπαδών του κόμματος και της συνεπακόλουθης ανάπτυξης μικροαστικών αντιλήψεων.
Με το ΚΚΕ το ΑΚΕΛ πάντοτε είχε καλές σχέσεις. Χαρακτηριστικές είναι και οι τριμερείς συναντήσεις μεταξύ των Γενικών Γραμματέων του ΚΚΕ, του ΚΚ Τουρκίας και του ΑΚΕΛ που πραγματοποιούνταν τις δεκαετίες του 70 και 80!
Πάντως ο ίδιος ο Δημήτρης Χριστόφιας δηλώνει κομμουνιστής με οτιδήποτε κι αν σημαίνει για τον ίδιο αυτό.
Anef_Plaisiwn
Τρίτη 26/2/2008 – 6:22 μ.μ.
@ Anef_plaisiwn έχω ακούσει ,αλλά δεν το έχω διασταυρώσει είναι η αλήθεια , οτι το σύνθημα – οι τούρκοι είναι αδέρφια μας και εμείς αδελφοκτόνοι – είναι του ΑΚΕΛ .Αν κάνω λάθος το παίρνω πίσω αυτό που είπα πριν ,αλλά αν είναι έτσι που έχω αδικο?
@ Vagr7,
Έχεις πέσει θύμα παραπληροφόρησης ή ελλιπούς πληροφόρησης. Καλό είναι όμως όταν ακούμε κάτι (αρνητικό) για ένα κόμμα της Αριστεράς (όπως το ΑΚΕΛ) να το ψάχνουμε και να το διασταυρώνουμε πριν το δεχτούμε με ελαφριά τη καρδία!
Διαχρονικά (ακόμα και μετά τον πόλεμο που 1974) σύνθημα του ΑΚΕΛ και της Κυπριακής Αριστεράς ήταν “Οι Τούρκοι της Κύπρου είν’ αδελφοί μας”! Φυσικά όχι με την αιματολογική (οικογενειακή) έννοια (παρ’ όλο που υπάρχει και οι άποψη ότι πολλοί τουρκοκύπριοι είναι αλλαξοπιστήσαντες χριστιανοί) αλλά με την πολιτική διάσταση του όρου! Ότι δηλ. είναι ισότιμα μέλη (πολίτες) της Κυπριακής Δημοκρατίας και μαζί τους πρέπει να κάνουμε και κράτος και να συνυπάρξουμε!
Το σύνθημα “οι τούρκοι είναι αδέρφια μας και εμείς αδελφοκτόνοι”, αποτελεί διακωμώδηση (και χλευαστική “απάντηση”) από εθνικιστές και φασιστοειδή του συνθήματος του ΑΚΕΛ! (Μην πέφτεις σε τέτοιες παγίδες αγαπητέ φίλε).
Anef_Plaisiwn
Τετάρτη 26/2/2008 – 8:09 π.μ.
Η Κύπρος έχει το πλεονέκτημα να διαθέτει πολιτικούς και πολιτικά κόμματα που στόχο έχουν το συμφέρον της πατρίδας τους ανεξαρτήτως πολιτικής τοποθέτησης και ιδεολογικού προσανατολισμού. Βεβαίως η αφετηρία καθενός, καθώς και η μέθοδος προσέγγισης των προβλημάτων, έχει ιδιαίτερα βαρύνουσα σημασία. Θεωρώ όμως ότι και ο πρόεδρος Χριστόφιας θα βάλει το εθνικό συμφέρον της Κύπρου πάνω από την light (ας μου επιτραπεί η έκφραση), κομμουνιστική ιδεολογία του. Συγχαρητήρια για την εκλογή του. Χρειαζόμαστε πάντως σε κάθε περίπτωση εδώ στην Ελλάδα, μαθήματα πολιτικής συμπεριφοράς από τα αδέλφια μας της μεγαλονήσσου.
το ΑΚΕΛ διερχεται μια μεταβατικη φαση. Απο την λογικη των μετωπων και το γκαζι/φρενο του εμεινε το δευτερο. Μετα το θανατο του Εζεκια Παπαιωαννου το πιο πιστο στη Μοσχα κομμα της δυσης εμεινε μετεωρο. Ξεπερασε την κριση γιατι εχει βαθειες [και οικονομικες] ριζες στην Κυπριακη κοινωνια. Ηθεση του ομως στο σχεδιο Αναν που εμοιαζε με Πυθικο Χρησμο μπορει να πυροδοτησει νεο γυρο κρισης που μπορει να φτασει πολυμακρια σε συνδυασμο με την απολυτη πια κυβερνητικη ευθυνη. Ηπροσφορα του παντως στην εξελιξη των δικαιωματων των εργαζομενων στο νησι ειναι αναμφισβητητη
@ Exdapitis,
Λέξεις του τύπου “μεγαλόνησος” (που αποτελούσαν εκφράσεις μια άλλης εποχής με συγκεκριμένα πολιτικά μηνύματα), δεν αντιπροσωπεύουν σχεδόν πια κανένα στην Κύπρο (ανεξαρτήτως πολιτικού και κομματικού χώρου).
Anef_Plaisiwn
Τετάρτη 27/2/2008 – 9:21 μ.μ.
Το μοναδικό καλό της όλης υπόθεσης που βλέπω προσωπικά, είναι οτι το ΑΚΕΛ πρώτη(!) φορά στα 48 χρόνια Κυπριακής Δημοκρατίας, κατέβασε δικό του υποψήφιο πρόεδρο! Αυτό συνεπάγεται, οτι δεν θα έχει πια το άλλοθι και δεν θα μπορεί να κρύβεται πίσω από τους προέδρους άλλων κομμάτων τους οποίους στήριζε ή όχι, και πολλές φορές τους άφηνε ξεκρέμαστους όπως στο πρόσφατο παρελθόν με την περίπτωση του Τάσου Παπαδόπουλου. Παράδοξο δε είναι, πως η τριμερής συμμαχια ΑΚΕΛ – ΔΗΚΟ -ΕΔΕΚ, η οποία διαλύθηκε πριν περίπου 8 μήνες λόγω σοβαρών από ότι έλεγαν οι εμπλεκόμενοι διαφωνιών, επανασυστάθηκε ευθύς αμέσως γαι να βγει πρόεδρος ο Χριστόφιας! Ξαφνικά δεν υπάρχουν διαφωνιες? Μήπως η εξουσία και η μοιρασιά των υπουργείων που έγινε είναι γλυκειά? ‘Η έγινε συσπείρωση προ του κινδύνου να κερδίσει τις εκλογές ο υποψήφιος της Δεξιάς (ΔΗ.ΣΥ.) άρα υπάρχουν κατάλοιπα του παρελθώντος? Μακάρι πάντως να βρεθεί δίκαιη λύση στην επανένωση της μαρτυρικής μας Κύπρου και μην καταλήξει δεύτερο Κόσοβο!
Για ρίξτε μια ματιά σε αυτό το βιβλίο. Τον πρόλογο (μέρος του παρατίθεται πιο κάτω) έχει γράψει ο Δημήτρης Χριστόφιας.
http://www.papasotiriou.gr/product.gbook.asp?pfid=576244&prid=264665&deid=0
Το αφήγημα του Φιφή Ιωάννου “Έτσι άρχισε το Κυπριακό”, καλύπτει μια ολόκληρη δεκαετία από την ιστορία του ΑΚΕΛ, του μεγαλύτερου και αρχαιότερου κόμματος στην Κύπρο. Μέσα από την ιστορία του ΑΚΕΛ παρακολουθούμε συνάμα και την ιστορία της Κύπρου, αφού το Κόμμα και οι αγώνες του είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι με τους αγώνες του κυπριακού λαού και των εργαζομένων για ελευθερία, για πολιτικές και κοινωνικές κατακτήσεις. Αν δε, λάβουμε υπόψη ότι τα εισαγωγικά άρθρα καλύπτουν έστω περιληπτικά την εμφάνιση του Κομμουνιστικού Κόμματος Κύπρου -διάδοχος του οποίου είναι το ΑΚΕΛ- και τη δράση του στις δεκαετίες του 1920 και 1930, τότε αντιλαμβανόμαστε ότι το αφήγημα του Φιφή Ιωάννου επεκτείνεται πέραν της δεκαετίας που αναφέρεται στον τίτλο. Σημειώνουμε ότι ο συγγραφέας του βιβλίου διετέλεσε Γενικός Γραμματέας τους ΑΚΕΛ για μια σύντομη αλλά σημαντική περίοδο για το Κόμμα και την Κύπρο, και η αφήγησή του αποκτά ιδιαίτερη αξία, καθώς είναι η μαρτυρία ενός αυτόπτη μάρτυρα των γεγονότων μιας εποχής, που μάλιστα συμμετείχε στη διαμόρφωσή τους.
από μεγάλα λόγια πολιτικών έχουμε πια χορτάσει νομίζω! Όλοι αυτοανακυρήσονται ιδεολόγοι και αγωνιστές και στην πορεία πρέπει να τους θυμίζεις σε video τι έλεγαν κάποτε. Καλύτερα να αναμένουμε από τις πράξεις τους για να σχηματίσουμε άποψη.
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΗΣ ΕΚΛΕΓΜΕΝΟΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΜΠΟΥΣ.
ΚΑΙ Ο ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΠΟΥ ΑΝΤΕΔΡΑΣΕ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΑΝ, ΑΠ`ΕΞΩ !!
ΕΜ, ΤΩΡΑ ΦΤΑΙΩ ΕΓΩ;;
ΔΕ ΛΕΩ ΤΙΠΟΤΑ ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΜΕ ΠΕΙΤΕ “ΑΝΤΙΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΗ” ΚΑΙ ΔΕ ΓΟΥΣΤΑΡΩ ΤΙΣ ΤΑΜΠΕΛΛΕΣ.